vrijdag 16 september 2016

Vrije tekst : wat is waar?



Iedere week schrijven we een vrije tekst. Deze week hadden we een opdracht. Iedereen moest 3 verhaaltjes schrijven. Twee verhalen moesten niet waar zijn en eentje moest wel waar zijn.
Op vrijdag houden we tekst bespreking, dan lezen we elkaars teksten en geven we tips en tops.
Vandaag deden we de bespreking anders. We gingen buiten op het plein de verhaaltjes aan elkaar voorlezen en raden welke waar was. Je mocht even lekker over het plein rennen en elkaar opzoeken. Als je klaar was, zocht je weer iemand anders op.
Later in de klas hebben we nog enkele verhaaltjes voorgelezen.
Het was een leuke opdracht!
Hieronder lees je nog een voorbeeld geschreven door Laura. Wat zal waar zijn?




1. Lief dagboek,
Ik ben verliefd op een jongen. Hoe hij heet? Owen. .... maar ik durf hem niet om verkering te vragen... Echt jammer...  maar Naomi gaat het voor mij vragen! Als het goed is.

2.Lief dagboek,
Ik ben op niemand verliefd maar ik heb in deze omstandigheden wel een vriendje nodig! Hij moet grappig zijn en hij moet altijd voor mij klaar staan! <3

3. Lief dagboek,
Agh, wat vies! Er hangt een liefdeswolk boven de klas. Gatverdamme! Iedereen heeft het ineens over liefde! Nee, dat gaat te ver, ik wil hier zo snel mogelijk weg! Maar dat kan niet. Ze hebben het over koppelen op kamp, dus kijk uit!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten